حاج میثم ذوالقدر

مطالب دینی از حاج آقا ذوالقدر

میثم ذوالقدر

مطالب دینی از حاج آقا ذوالقدر
حدیث داشتیم که کلمة لا اله الا الله حصنی . کلمه لا اله الا الله دژ محکم منه کلمه لا اله الا الله حصنی فمن دخل حصنی، هرکی داخل این دژ بسیار محکم بشه. امن من عذابی ، از عذاب من در امان. امام رضا هم از اجدادشون و اجدادشون از پیغمبر و پیغمبرم از جبرئیل و جبرئیلم از خدا، میشه حدیث قدسی و معروف به سلسله الذهب
حضرت امیرصلوات الله علیه که جان عالم به فداشون می فرماید: کسی که مشغول بشه بپردازه به کارهای مختلف، مثلا ده تا کار انجام میده، هی این، هی اون، اینور اونور، اینطرف و اونطرف، چند تا شغل داره صبح این شغل رو داره ، شب اون شغل داره. اون کسی که به کارهای مختلف می پردازه این نقشه ها و تدبیرهاش به جایی نمی رسه. به قول معروف همه کاره و هیچ کاره ، بابا یه شغلی رو بگیر تخصصی بروجلو،تمرکزت روی یه چیز باشه ، حواست به یه چیزی باشه اون رو دنبال کن. مهم اینه که آدم ببینه استعدادش در چی هست؛ گاهی اوقات طرف نمی دونه چه قوه ای داره. نمی فهمه چه استعدادی داره، بعد انرژی و سوختش رو هدر میده،بعدش عمرش تموم میشه به نتیجه ای نمی رسه. مهم اینه که خودت بفهمی بری پیش اوستایی بهت بگه فلانی تو این زمینه تخصص داری تبحر داری. این رو دنبال کن تا به یه نقطه ای برسی.
سیر و سلوک حضرت امام رحمت الله علیه امام خمینی ، اگر یادتون باشه اونجایی که آقای مشکینی بلند شد شروع کرد گفتش که ، آقای مشکینی بلند شد تو اون جلسه شروع کرد هی گفتن بعدامام میکروفن رو گذاشتن جلو امام، امام گفت من قبلاً از آقای مشکینی گله کردم .ما اونقدری که این رو امام گفت ، دیگه گفت ما اونقدری که گرفتار به نفس خودمون هستیم کافیه دیگه ، مسائلی نفرمایید. این رو امام به آقای مشکینی گفت مسائلی نفرمایید که انباشته بشه در نفوس ما، ما رو به عقب برگردونه.  شما دعا کنید که آدم بشیم ، امام این رو گفت اون تعریف کرد گفت تو قبله مایی تو چیه مایی تو چیه مایی .. امام گفت شما دعا کنید ما آدم بشیم ، دعا کنید که حتی به همین ظواهر اسلام عمل کنیم ، ما که دستمان به آن نمیرسد لااقل به این ظواهر یعنی تو اونجوری که تو میگی من نیستم این.
حالا چرا خدا این ثواب رو می‌ذاره، اون عقاب رو می‌ذاره ، برای اینکه انقدر خدا مهربونه دلش نمیاد این بشر دو پا یه وقت نکنه بیفته تو دام شیطون، نکنه دوباره بره راه خطا ، به خاطر همینه خدا ثواب گذاشته، عقابم گذاشته برای اینکه بچه‌هاش برای اینکه خلقش یهو از دست نرن . تا اینکه بندگانش رو حفظ کنه و اینها رو سوق بده، سوق بده به سمت جنت به سوی بهشت.
حضرت می فرماید : همین قناعت چیه؟ خودش ماله ، اونی که حواسش باشه به این توجه میکنه که این خودش ماله، یعنی اون که قناعت داره آرامش داره و رفاه داره، و یه سری امور رو می تونه تهیه کنه. منتها یه فرقی با ثروت دنیا داره ، ثروت های دنیاهر چقدر که باشه یه روز تموم میشه ، منتها این یه مالیه که تموم نمیشه ، چقدر چیز خوبیه قناعت؛ خدا روزی ما بکنه که روحیه ی قناعت در ما درست بشه و تحقق پیدا کنه.تا کسی قانع نشه ، غنی نمیشه بی نیاز نمیشه. شاعر ما چقدر خوب گفته؛ چشم تنگ دنیا دوست را یا قناعت پر کند یا خاک گور
ما داریم در نقل ،که نبی مکرم با اصحابشون می‌رفتند حالا کجا بماند . بعد فرود اومدن مرکب‌ها فرو اومدند ، بعد بارها رو به زمین گذاشتند بنا شد که یه گوسفندی رو ذبح بکنن و این رو خلاصه توی بیابون کبابش کنند . حالا یکی مثل پیغمبر باید بره اونجا بشینه بقیه دولا و راست بشن،بدو کباب کنن و یکی بلند شد گفتش که سر بریدن گوسفند با من، اون یکی بلند شد گفت کندن پوستشم با من، اون یکی بلند شد گفت پختن این گوشت گوسفند هم با من، چهارمی گفت فلان، پنجمی....تا رسید آقا رسول الله فرمود: جمع کردن هیزم از صحرا هم با من این خوبه تکلف ندارن، سختی نداره همه باید با هم کار کنیم.
آقامون امیرالمومنین علی علیه الصلاة و السلام در این حکمت می‌فرمایند که :  اذا ، یعنی وقتی هنگامی ،وقتی که احتشم   یعنی به غضب در بیاره به خشم بیاره به خشم بیاره مومن ، برادرش رو  یه مومنی برادر دینی خودشو عصبانی کنه ناراحت بکنه به خشم در بیاره به غضب در بیاره  خب چه اتفاقی می‌افته ؟ نتیجه این به غضب درآوردن برادر چیه ؟ می فرماید: فقد فارقه ، به تحقیق که اسباب جدایی او رو فراهم کرده  و رو از خودش جدا می‌کنه دور می‌کنه
از حضرت امیر علیه الصلاة و السلام در رابطه با دو چیز سوال شد ؛ یکی توحید ، یکی هم عدل  توحید و عدل چی هستش ؟که حضرت امیر علیه السلام پاسخ می‌دهد ، می‌فرمایند که:توحید و یگانه دانستن خدا اینه که او رو در وهم و اندیشه درش نیاری الا تتوهمه ، خدا رو در فکر و اندیشه و در خیال و این‌ها نیاریدش. که اونچه که در اندیشه بیاد مانند تو مخلوقهتکلموا فی خلق الله ، در رابطه با خلقت خدا حرف بزن . والعدل ، عدل اینه که الله تتهمه عدل اینه که خدا رو متهم نکنی
میگه خدا در قرآن میگه ؛ لقد کرمنا بنی آدم ما بنی آدم رو فرزندان آدم رو کرامت بخشیدیم این دلیل قرآن ، می‌خوای بدونی چرا ما از حیوانات بالاتریم ؟ خدا به ما کرامت داده . پس خودت احترام خودتو حفظ کن . خودتو پایین نیار .اگه همینو شما متوجه بشی همینو بفهمی دیگه تن نمیدی به این گناهی که تو رو خوارت کنه ، این گناهی که ذلیلت بکنه و لذا راحت از کنار این گناه عبور می‌کنی .
من هیچ وقت این حرف حاج آقا خسروشاهی یادم نمیره می فرمود: یک ملک یک فرشته قدر و منزلتش از همه ی این دنیا بالاتر یه ملک ارزشش از همه ی کره ی زمین و آسمونابالاتر، ما بین مخلوقات کیو داریم؟ از نظر تعداد بیشترین مخلوقات کیا رو داریم؟ ملائکه ها هستن. بعد یکیش انسان اگه بتونه گناه بکنه. نفسش رو سرکوب بکنه و جلوش رو بگیره ،میره بالا از فرشته ها هم بالاتر، همین بشر خاکی؛ مثلا نامحرمه چشمش رو ببنده، بله گناهه دیگه همه دوست دارن منم دوست دارم، باید نفس خودت رو نهی کنی جلو خودت رو بگیری، بعد وقتی جلوی خودت رو گرفتی جات میشه بهشت،میری بهشت قیمت و بهای تو بهشته . نه اون تصویر نامربوط، نه اون ارتباط نامربوط ،نه‌ اون سخن نامربوط.

عکس نوشته

تصاویر مذهبی از حاج آقا ذوالقدر

ویدئو کلیپ های دیدنی از حاج آقا ذوالقدر

مطالب صوتی از حاج آقا ذوالقدر