حاج میثم ذوالقدر

مطالب دینی از حاج آقا ذوالقدر

میثم ذوالقدر

مطالب دینی از حاج آقا ذوالقدر

 

? توصیه علامه شعرانی برای دفع شبهات

? شبهه‌هایی که در دین حاصل می‌شود، انسان می‌تواند واکسنش را بزند.
چه کار بکند؟
مرحوم شعرانی می‌فرماید به وسیله این‌که چند دلیل محکم ولایت و نبوت را تهیه کند برای خودش. و همیشه در خاطر داشته باشد.
در خاطر داشتن یعنی هر روز صبح انسان آن را #مطالعه کند و إلا یادش می‌رود. اگر این کار را بکند مثل این است ‌که متخصصین یک آمپولی به او زده‌اند، و از خانه بیرونش کرده‌اند. این یک چنین خاصیتی دارد.
چند تا دلیل، دلیل قانع کننده‌ای که خودش در نفسش به آن قانع شود. از نبوت و ولایت را تهیه کند و همیشه همراهش، یا در خاطرش یا در کیفش باشد. چون وقتی انسان مجهز شد به دشمنِ شبهه، دیگر شبهه دفع می‌شود. مثل آدم مسلح می‌ماند.
? الآن سال‌هاست که ایشان (مرحوم شعرانی) وفات کرده، و آن موقع این برنامه های ماهواره نبود. علاوه بر آن‌ کسانی که از کشور فرار کرده‌اند و در پی انتقام‌گیری هستند روز به روز شبهه افکنی می‌کنند، در داخل هم منافق‌هایی که به صورت نویسنده و روزنامه‌نگار و مجله‌نویس و این‌ها هستند، وجود دارند.
این شبهات مثل تیرهای مختلفی دارد شلیک می‌شود به عقل و روح ماها که دین ما را متزلزل کند. وقتی متزلزل کرد جمهوری_اسلامی خودش می‌خوابد. مثل این‌که زیر یک ساختمان آب بگیری، می‌پوسد و می‌ریزد!.
با این حال ایشان راه دفع شبهه را بیان کرده.
خود ایشان یک کتابی در رد شبهات و اثبات نبوت به نام راه_سعادت نوشته است

? این کتاب راه_سعادت چندتا از ادله‌اش چه ما درس خوانده باشیم چه نخوانده باشیم، برای انسان کافی است که هم نبوت را و هم ولایت را در دل محکم نگه بدارد و تزلزل را ببرد.
حتماً این‌جور جاهای کتاب و ادله را تکثیر کنید. و همه داشته باشید و به هر کس که می‌شناسید تحفه و ارمغان بدهید.
در مجالسی که هست و افراد جمع می‌شوند، جلویشان تخمه و میوه گذاشته می‌شود، این میوه معنوی هم اضافه شود.
این نعمت خداست در کنار تخمه، پرتغال، سیب.
وقتی انسان، آدم است که این نعمت خدا را با این‌جور مسائل مخلوط کند. جلسه را تنها برای شکم قرار ندهد.
اغلب مجالس ما، مهمانی‌های ما، رستوران‌های ما، دعوت‌های ما، چه برای مرده‌ها که جلسه می‌گیریم، چه برای زنده‌ها که عیش و نوش می‌گیریم، از این مسائل خالی است. و چون خالی است مرتب شبهات می‌آید. و اسلحه و سپر و واکسنی نیست که جلویش را بگیرد؛ همه شبهه‌ناک می‌شوند. معلم‌ها سر کلاس حرف‌های #شبهه‌ناک می‌زنند. و آن‌هایی که مغرضند هم با ماهواره و با چیزهای دیگر دل‌های مردم مسلمان را پراکنده و مسموم می‌کنند.
إن‌شاءالله هر تعطیلی که در پیش بود، باید شما تحقیقاتی در این مسائل بکنید و این‌جور مطالب دفع شبهات را جمع‌آوری کنید و بتوانید درباره‌اش صحبت کنید. در مسجد محله‌تان و در جاهایی که جوان‌ها هستند و در مسافرت‌ها و یا حتی در اتوبوس!
استاد ما [مرحوم حاج شیخ عباس_طهرانی] خدا رحمتش کند می‌گفت: من در اتوبوس بین قم و تهران یک بغل دستی داشتم که اهل این حرف‌ها نبود، به مناسبتی با او شروع کردم به صحبت کردن. همین‌که از اتوبوس پیاده شدیم یک رساله [توضیح المسائل] تهیه کرد و زیر بغلش گرفت.
اگر انسان با اشخاص گمراهِ بی‌تقصیر سخن بگوید و مطلبش اساسی و مستند باشد، همین‌طور دین تقویت می‌شود. جمهوری_اسلامی تقویت می‌شود.
و واقعاً ما طلبه و مبلغ می‌شویم.

✅ مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی

 

Share on telegram
تلگرام
Share on whatsapp
واتس آپ
Share on facebook
فیس بوک
Share on linkedin
LinkedIn

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *