بسم الله الرحمن الرحیم
جلسه سی و دوم
بحث در رابطه با خطبه شریفه فدکیه هستش که خانم حضرت زهرا سلام الله علیها
فلسفه یک سری از عناوین اسلامی را می فرمایند
فلسفه ایمان رو فرمودند طهارت ما از شرک ، فلسفه نماز برای دوری ما از کبر
فلسفه روزه تثبیت اخلاص ، فلسفه زکات چیه
تزکیه نفس و نماء در رزق ، خب اینها رو حضرت فرمودند و آخرین مطلبی که عرض کردیم این بود که
فلسفه اینکه چرا از ما اطاعت بکنید اطاعت ما رو خدا چرا واجب کرده
چرا قرارداد برای شما برای اینکه نظم شریعت برای نظم و الا هرج و مرج میشه به هم میریزه و اینها..
و خدا قرار شما امامت ما رو برای اینکه از تفرقه جلوگیری کنه
که در حقیقت اینجا امامت رو ذکر کردن که این امامت از مائه
مال ابوبکر نیست و خدا امامت رو قرار داده برای ما و برای اینکه
حالا شماها به تفرقه نیفتید هر کدوم یه طرفی نرید همه دور یه محور جمع بشید
محوری که عقل هم اون رو میپذیره و اگر حالا شماها تفرقه پیدا نکنید
اگر دنبال کسی دیگه نرید خب راه مستقیم رو پیدا کردید و هدایت نزدیک میشید و نجات از جهنم پیدا میکنید
خب من مناسب دیدم این روایتو بخونم اینجا که امام باقر صلوات الله علیه فرمودند
اسلام به پنج چیز نهاده شد الصلاة و زکات و الصکم و الحج و الولایه
پنجمی چیه ولایت بعد حضرت فرمود و خدا به هیچ چیزی تاکید نکرده
مثل ولایت به چیزی سفارش نشده تاکید نشده مثل ولایت
که بعد پشتش حضرت می فرماید مردم اون چهار تا رو گرفتن
یعنی نمازو گرفتن نمیدونم الان شما عربستان برو ببین
سر ساعت که میشه نمازاشونو میخونن ماه رمضون رو ببین شاید دارند
زکاتم بدن اما چی یعنی این ولایت رو ترک کردند
وقتی که ترک کردن ولایت رو شما میبینی شدن چند قسمت ۷۲ فرقه شدند
یکی وضوشو نگاه آدم خندش میگیره یه مدل وضو ، اون یکی یه مدل دیگه
این تفرقه و به هم ریختگی و اینا هر کسی یه مدلی یوی پشت گوشش رو آب می ریزه
یا یکی سرش رو می شوده آقا وضو حمام که نیستش که نمازا رو نگاه کن
هر کدوم یه جوری نماز می خونند کدوم اینا درسته؟
شما می دونید افغانیا برادران ما افغانی ها اون سنی هاشون یک اعتقاداتی دارند
عجیب و غریب تو خود ایران ما اونا اونوریا یک اعتقاداتی دارند ۷۲ فرقه برای چی چرا اینجوری شد
به خاطر اینکه امامت رو کنار گذاشتند خدا امامتو گذاشته بود برای همین
که شما به تفرقه نیفتید به این همه این همه جدایی و این همه اختلاف و اینها نیفتید
امامتو ترک کردید نتیجهاش چی میشه امامت مال ما نه برای شما
وقتی امامت برای شما شد میشه اینجوری اگه شما امامت رو ترک نمیکردید
امامت رو گوشه نشینش نمیکردید امامت رو به انزوا نمیفرستادید
الان این داستانا نبود که همه یکدست می شدیم به خیالت دشمنان خارجی
جرات میکردند به این امت نگاه کنند نه حالا سواستفاده می کنند
میان بین این امت تفرقه هم میندازن هب کلیپ پخش میکنن
شیعه چی میگه سنی چی میگه سنی هم خودش انقدر چیز داره
شاخه شاخه شاخه خیلی شاخه داره بعد تو خود شیعه هم نگاه می کنی
می بینی شاخه شاخه شاخه شاخه چرا چون مسیر از حالت خودش خارج شد
و خب اگر اون خط ادامه پیدا میکرد این اختلافها و اینجور چیزها هم
امروز که میبینیم دیگه شاهدش نبودیم خب امام نمیتونست دیگه
حالا شما شاید بگی آقا چرا تو خود شیعه اینقدر انشعاب هست
شیعه چرا چند گروه شده به خاطر اینکه امام نمیتونست حرفش رو بزنه
امام باقر میتونست بگه آقا من امامم چرا نمیتونست بگه
اوضاع خفقانی بود حکومت دست اموی ها بود حکومت دست ابوبکریا بود
اینا خب قدرت دستشون بود امام حسین خود امام حسین چه جوری بیاد
بگه آقا من امامم میکشتنش میزدنش اصلاً یک اوضاعی ..
امام سجاد علیه السلام اصلا جرأت نمی کرد آقا که علناً حرف بزنه
با دعا با دعا حرفاشو میزد یه عده هم جمع می شدند دعاهای آقا رو می نوشتند
و این شد صحیفه سجادیه حالا بیا یه حرف صریح از امام سجاد پیدا کن
که مثلاً امام سجاد صریح حرف زده باشه نمیذاشتن که به خاطر چی پس این داستانا پیش اومده
به خاطر اینکه امام نمیتونست حرف بزنه ولذا شیعه هم انشعاب پیدا کرده بود
چند دسته شده خدا انشالله اونهایی که باعث و بانی این کارها شدن
بعد جنگ مقامی راه انداختن توی زیارت عاشورا چیه
و لعن الله دفعتکم عن مقامکم به این میگن جنگ مقامی
عمر نزد امیرالمومنین رو بکشه نمیخواست بکشه جنگ عمر با
امیرالمومنین جنگ کشت و کشتاری نبود جنگ چی بود مقامی بود
عمر گفت علی با یه عمله هیچ فرقی نمیکن حرف عمر بودا
به این میگن جنگ مقامی دقت کردید اگر مثلا میزد امیرالمومنین رو می کشت
می گفتیم کشت ،کشت و کشتار شد این جنگ چیزی راه انداخت
نفسی و جانی انداخت منتها این شمشیرو گذاشت رو گردن امیرالمومنین
نمیکشت بعد آقا امیرالمومنین فرمود میخوای برادر رسول خدا رو بکشی
میخوای بنده خدا رو بکشی گفت اما اینکه تو برادر رسول خدایی کی گفته
کی گفته انکار کرد برادر رسول خدا نیست اما اینکه تو بنده خدایی
آره منم بنده خدام توام بنده خدایی به این میگن جنگ مقامی
یعنی تو با یه عمله هیچ فرقی با یه کارگر و.. تو هیچ فرقی نمیکنی با بقیه
یعنی از اون مقام از اون رتبه کشیدن به پایین به این میگن مقامی
لعن الله امه دفعتکم عن مقامکم این جنگ مقامی
خب نتیجه اش هم میشه این ۷۲ فرقه شدن و همه اینا جهنمی اند
جز یه دسته اونا کی هستن شیعیان و پیروان امیرالمومنین علی علیه السلام
اینا فقط میرن بهشت مابقی همشون میرن جهنم
روز قیامت سنیا میگن کو رهبر ما عمر کجاست چی شد عمر شفیع ما کو
بعد اونجا نگاه میکنند میبینن یه گروهی اومدن دنبال امیرالمومنینو
دارن با امیرالمومنین میرن بهشت انشالله
خب انشالله که خدا شیعیان امیرالمومنینو زیاد کنه
صلی الله علیک یااباعبدالله
صلی الله علیک یا ابا عبدالله
صلی الله علیک یا اباعبدالله
زان تشنگان هنوز به عیوق میرسد
فریاد العطش ز بیابان کربلا
بودند دیو و درد همه سیراب و میمکید
خاتم ز قحط آب سلیمان کربلا
بین دو نهر آب پسر پیغمبرشون رو تشنه نگه داشتن
انقدر تشنه نگه داشتن که امام صادق فرمود جد غریب ما حسین
آسمونو مثل دود تیره و تار میدیده از شدت بعد آب میآوردن
میریختن زمین می گفتن ما آب به تو نمیدیم حسین
به تو نمی دیم از این آب بخوری ببین چقدر مظلومیت این خانواده غربت این خانواده
من فدای این خانواده بشم بعد آقا اونجا دارد که انقدر زبان دور لبها چرخونده بود از لبها خون جاری بود
انقدر هم چشم آقا از کار افتاده بود هم زبان از کار افتاده بود
هم جگر سوخته شده بود بعد صدا زد گفت یه جرعه آب بدید
شمر جلو جدم رسول خدا شفاعت میکنم گفت حسین
من نیازی به شفاعت تو ندارم جایزههایی که یزید گذاشته بهتدپر از شفاعت تو و جدت هستش
ابنجا دارد آقا اباعبدالله چه کنه با این نامرد این نامرد شمشیر گذاشته رو گلوی امام حسین
میگه چرا گلوت بریده نمیشه حسین ببین معجزه پشت معجزه
گفت آخه این گلوی من بوسگاه جدم رسول خداست
این گلو بریده نمیشه بعد چه کرد این نامرد به جای اینکه هدایت بشه
بلند شد آقا رو برگردوند مردی که تا به حال پشت به آسمان نخوابیده بود
جلو چشم زینب جلو چشم سکینه
صلی الله علیک یا مظلوم یا اباعبدالله
زینت دوش نبی
روی زمین جای تو نیست
خار و خاشاک زمین
منزل و ماوای تو نیست
حسین جان حسین جان



