حاج میثم ذوالقدر

مطالب دینی از حاج آقا ذوالقدر

میثم ذوالقدر

مطالب دینی از حاج آقا ذوالقدر

 

 

بسم الله الرحمن الرحیم

💫توحید مفضل

✨️جلسه نود و هفتم

●نثار آقا امام زمان علیه السلام صلواتی بفرستید.

خب در ادامه توحید مفضل بحث ما رسید به اینجا که حضرت صادق علیه السلام فرمایش کردند :

و خب حضرت خودشون سوال رو مطرح می کنند بعد جواب هم ميدند.

سوال آخر این بود که خدای متعال اونایی که کار خوب انجام می دادن نعمتشونو زیاد می کرد روزی شون رو زیاد می کرد.

اونایی که کار بد می‌کردن سریع عقابشون می کرد ، این باعث میشد که دیگه فساد و اینا مثلأ کم بشه.

من ببینم یه کسی دروغ گفت یدفعه صورتش سیاه میشد خب منم دیگه دروغ نمی گفتم.

بعد چی جواب دادن حضرت ؛

دیگه اختیار و اینها بساطش جمع میشد ، دیگه اختیار معنا نداشت.

بعد حضرت می‌فرماید که ؛ بلکه گاهی چنانچه می‌بینی بسیاری از صالحان مال فراوان دارند

و به رفاهیت زندگی می کنند برای آنکه مردم گمان نکنند که کفار همیشه در نعمتند.

خدا به اون وری هام میده نعمت میده ، بعضی از مثلا صالحان آدمای خوب پول دارند ، که شما فکر نکنی که فقط کفار پول دارند.

و ابرار پیوسته در زحمت مثلا کفار پولدار ، آدمای خوب همیشه تو زحمت و گرفتاری .

و این باعث شود که آدم اختیار فسق کنند ، بعد یه عده‌ای مثلا اگر اونجوری بود ها کفار تو نعمت بودند خوبا تو گرفتاری بودند

یه عده‌ای می گفتن بریم فسق رو اختیار کنیم که بشیم پولدار.

و بسیاری از فساق چون فسق ایشان به نهایت رسید و ضرر ایشان بر مردم و بر خود بسیار شد در دنیا با ایشان عقوبات عظیمه نازل شود.

مثل فرعون و اصحابش را غرق، خدا هلاک کرد و بخت و نصر را به سرگردانی هلاک نمود.

و ابلیس را کشت ، و اگر عقوبت بعضی از اشرار و جمعی از اخیار را برای مسائل بسیار اخیر کند برای به دار القرار موجب بطلان عظیم جبار نیست.

حالا مثلا بعضی از اشرار رو میگه قیامت عقاب می کند ، یا مثلا میگه این کار رو انجام بده ثوابش تو بهشت بهت میدن.

این تدبیر خدا رو باطل نمی کنه ،

زیرا که بعضی از پادشاهان زمین گاه هست که انتقام زمین بعضی از نا فرمانی ها و انعام گروهی از مطیعان را برای مصلحتی چند تاخیر می کنند

و منافعی تدبیر ایشان نیست. دیدی یه پادشاهی یه رهبری بزرگ یه کشوری یکی از مثلا پاداش ها رو تاخیر می کنه

مثل جمهوری اسلامی ایران ، میگه این روحانی اون فلانی اون …

چرا اینا رو عقاب نمی کنید ، مثلا اینی که دیگه خب جرمش واضحه،

میگه مصلحت نیست . چند روز پیش یه ملاقات بود علما بود ، یکی از این شیوخ بلند شد گفت این مصلحت چیه ،

من این مصلحت رو تیکه تیکه کنم آخه این چه وضعی هی میگن مصلحت نیست…

بکشید ، واقعا ماها تو خونه دوتا بچه رو نمی تونیم کنترل کنیم از عهده کنترل دو تا بچه عاجزیم

یه مملکت ۸۰ ملیون ، بعد این پایین نشستیم ، می گیم اینا چرا چیز نمی کنند.

مملکت داری اینطوری نیست خدا شاهده ، شما این مسجد رضایی رو نبینید چهار تا آخوند یه جا جمع میشن.

برید ببینید تو یه مسجد دو تا آخوند کنار هم هستند ، یا می بینی با هیئت امنا مشکل دارند

یا با بسیج درگیر اند ، اینور اونور مردم‌ با هم درگیرند، یا یه مسجد یه اداره یه مدرسه..

نمی تونن با هم کنار بیان ، بعد حالا طرف باشه میگه مصلحته، بابا بیا بکش اینجوری کن

میگه به مصلحته من نمی تونم اینا رو عقاب کنم بزار برای بعدا ، خب خدا هم حالا میندازه برا بعد

چجوری یه پادشاهی تو این دنیا می تونه بندازه برا بعد ، بعد خدای رب العالمین نمی تونه بندازه بعد.

پس اگر بعضی از اشرار رو میندازه برا بعد، این تدبیر خدا رو نمی کنه چنان که بعضی از پادشاهان عقاب بعضی از نافرمانی ها رو عقب می ندازه.

یا مثلا انعام بعضی از مطیعان رو عقب می ندازه مثلا یه کسی که صلاحیت داره خوبه میگه فعلا اینو نگهش دارید.

بلکه عقلا اینها رو از تدبیرهای حسنه ی ایشان می شمارد ، میگن چه خوب شد مثلا با کسی که تو قم بود با امام در افتاد با این در نیفتادن ،

وایسادن وایسادن خودش رو به قبله شد.

و الا اگه می خواستن با اینا در بیفتن دو قطبی می شدند درگیری میشد.

و ایضا از این مثال ها که شماها می دونید ، و هرگاه دلایل قطعیه و دلایل یقینیه دلالت کند بر آنکه اشیا را خالق حکیم قادری هست

باید که آنچه بیند حمل بر حسن تدبیر او کند زیرا که صانع خلق خود را محمل و ضایع نمی گذارد.

یه جمله هم روز شنبه است عرض مصیبت کنم و ان شاءالله وعده من و شما ها کربلای معلی باشه

صل الله علیک یا اباعبدالله

نشانه مومن یکی از نشانه هاش این هستش که نزد او اگر نام حسین علیه السلام برده بشه اشک در چشمانش می غلطه میگن دلش به رقت اومده

حالا میگیم صل الله علیک یااباعبدالله ما هم همین جا اشک می ریزیم

این نشانه خوبی نشانه ایمان بعد خدا رو حمد کنید خدا رو شکر کنید بابتش

امام حسین فرمود ان قتیل العبرات

من کشته اشک چشم شما هستم

اینو بعضی ها اینطور معنا کردن یعنی اشک چشم شما مرحم زخم های بدن منه

شما که گریه می کنید این زخم های بدن من التیام پیدا می کنه

حالا حیف نیست امروز صبح به چشمهات التماس بکنی که اشک بریزیم برای امام حسین

این زخم ها التیام پیدا بکنه ، آقا ابی عبدالله رو تو خواب دیده بود از همه اعضای بدن خون جاریه

خب هزار و نهصد و پنجاه زخم در بدن بود

میگه به ابی عبدالله گفتم آقا هنوز زخم های بدن شما خوب نشده

آقا ابی عبدالله فرمود ان قتیل العبرات ممن کشته اشک چشمم

میگه از خواب که بیدار شدم مردم رو دعوت کردم به گریه

گفتم برا امام حسین گریه کنید مدتی بود همه جا گریه می کردن روضه می خوندن بعد مدت ها ابی عبدالله رو دوباره دیدم اما این سری بدن همه خوب شده بود

زخم ها خوب شده بود

میگه دیدم یه دو تا زخم هنوز هست یه زخم رو دل امام حسین رو قلب ابی عبدالله

یه زخمم رو کمر امام حسین گفتم حسین جان چرا اینها هست فرمود بله اینا تا قیامت هست

گفتم حسین جان اینا چیه آقا فرمود این زخمی که می بینی رو کمرمه زخم داغ برادرم ابوالفضل العباس

فرمود این زخمم که می بینی رو قلبم نشسته رو دلم هست

داغ پسر جوانم علی اکبر حسین جان فدای علی اکبرت فدای عباست

اسم آقا علی اکبر اومده اسم آقا ابوالفضل اومده خدا شاهده من میگم روضه همه شهدا رو روضه خود امام حسین

روضه غریبی ابی عبدالله

صل الله علیک یا مظلوم یا اباعبدالله

شما شنیدید وقتی ابی عبدالله رو پیغمبر می دید بوسه بارانش می کرد

چشمانش رو می بوسید صورتش رو می بوسید بدن مبارک حسینش رو می بوسید

گریه می کرد اشک می ریخت بعضی از خانم ها سوال می کردن

یا رسول الله چرا گریه می کنی می فرمود اقبل موضع سیوف آخه دارم جای شمشیر ها رو می بوسم و گریه می کنم

يا رسول الله کربلا جات خالی بود حسینت رو دو کنده زانو بلند میشد با صورت زمین می خورد

یا اباعبدالله یه جمله دیگه هر کی گرفتاره بسم الله

یا رسول الله جات خالی بود کربلا یه نیزه به پهلوی زدن

یا حسین بلند مرتبه شاهی ز صدر زین افتاد

اگر غلط نکنم عرش بر زمین افتاد

حسین جان حسین جان

Share on telegram
تلگرام
Share on whatsapp
واتس آپ
Share on facebook
فیس بوک
Share on linkedin
LinkedIn

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *