حاج میثم ذوالقدر

مطالب دینی از حاج آقا ذوالقدر

میثم ذوالقدر

مطالب دینی از حاج آقا ذوالقدر

بسم الله الرحمن الرحیم

 

✨️الحمدلله رب العالمین و صلی الله علی سیدنا محمد و آله و سلم

?داستان حضرت آدم علیه السلام

در کیفیت به هم رسیدن نسل از ذریه حضرت آدم علیه السلام بحث می‌ کنیم.

این بحث رو در قالب روایات پایان میدیم و جمع‌بندی خواهیم کرد در این جلسه .

از امام صادق علیه السلام پرسیدند یابن رسول الله ابتدای به هم رسیدن نسل از ذریه حضرت آدم چه جوری بوده؟

گفتند آقا یه گروهی بین ما هستند اونها اعتقادشون اینکه خدا به حضرت آدم وحی کرد که یا آدم دختران خودت رو بر پسران خودت تزویج کن

و حضرت آدم چنین کاری رو کرد اصل این خلق همگی از برادران و خواهران هستش.

امام صادق فرمود سبحان الله خدا منزه از این خدا بلند مرتبه تر از چنین چیزی اصلاً ازش صادر بشه

کسانی که این حرف رو می‌زنند یعنی خدا برگزیدگان خلقش رو دوستان اولیاء و پیامبر رو و مومنا رو مسلمونا رو اصلشون رو از حرام قرار داده

یعنی اصل همه اینا از حرامه خدا قادر نبود که اینها رو از حلال بیافرینه درحالی که پیمان گرفته بر حلال و طاهر و طیب.

حضرت قسم خورد این مسئله‌ ای که شما میگید اصلاً در بین حیوانات حرمت داره

حیوانات حیامی‌کنند شرم می کنند از اینکه با خواهران خودشون ازدواج داشته باشند

بعد شما چطور این حرف رو درباره انسان میزنید انسانی که در مقام انسانیت در مقام فضل و علم

آقا فرمودند تو همه کتاب‌های خدا حرام بودن خواهران بر برادران هست

شما نگاه بکنید انجیل و تورات و زبور و قرآن و اینهایی که بر پیامبرانش فرستاده

تو هیچ کدوم از اینها حلال بودن اینها نیست کسانی که این حرف رو می‌زنند اینها اراده‌ی ندارند

مگر اینکه حجت گبران رو قوت بدن می‌خواند این حرف کفار و بی‌ دین ها رو به کرسی بنشونند.

بعد حضرت فرمود برای حضرت آدم از حوا هفتاد شکم متولد شد درهرشکمی پسری و دختری تا اینکه کشته شد حضرت هابیل

حضرت این بحث رو می‌فرمایند بعد در پایان برای اینکه این نسل ادامه پیدا بکنه می‌فرمایند

در دو روز عصر روز پنجشنبه حوریه ای آمد به نام نضله که رو به عقد هبت الله درآورد

و عصر روز دیگه‌ ای حوریه ای از بهشت اومد که نامش منزله بود خدا امر کرد که حضرت آدم او رو به یافس تزویج کنه

حضرت آدم هم همین کار رو کرد از فرزندان اینها با هم ازدواج کردند و از فرزندان اینها نسل ادامه پیدا کرد این یک روایت که ما رو روشن می‌کنه.

روایت دیگه که به سند معتبر نقل شده سلیمان بن خالد به امام صادق علیه السلام عرض کرد

فدای تو شوم یابن رسول الله مردم میگن که آدم علیه السلام دختر خودش رو به پسر خودش تزویج کرد.

آقا امام صادق فرمودند مردم اینطوری میگن اما ای سلیمان مگه نمی‌دونی که پیامبر خدا نبی مکرم حضرت رسالت مآب فرمودند

اگر می‌دونستم آدم دخترش رو به پسرش نکاح کرده منم دخترم زینب رو به قاسم نکاح می‌کردم

و دین آدم رو ترک نمی‌کردم این چه حرفیه کجا او دختر خودش رو در پسر خودش تزویج کرد

سلیمان گفت: جونت فداک فدای شما بشم اینها میگن اصلا هابیل قابیل رو برای این کشت

برای خواهر خودش غیرت برد که چرا به هابیل دادند همون بحث لوزا و لوزا و اقلیم‌هایی که دو جلسه پیش عرض کردیم.

امام صادق فرمود سلیمان تو هم این رو میگی آیا شرم نمی‌کنی که چنین امر قبیحی رو چنین امر زشتی رو

برای پیامبر خدا حضرت آدم روایت می‌کنی گفت جونت فداک فداتون بشم

پس به چه سبب قابیل هابیل رو کشت آقا فرمودند به این جهت که هابیل وصی بود به سبب اینکه آدم هابیل رو وصی خودش قرار داد

به امر خدا حضرت آدم وصیت و اسم اعظم رو به هابیل داد قابیل چون از او بزرگ تر بود این رو شنید به خشم اومد

گفت من اولی و به حقم به کرامت و وصیت حضرت آدم به امر خدا به اینها گفت قربانی کنید به درگاه خدا

اینا وقتی قربانی کردند قربانی هابیل قبول شد پس قابیل بر هابیل حسد کرد و او رو کشت.

گفتم جونت فداک نسل حضرت آدم از کجا بهم رسید؟

آیا زنی به غیر از حوا و مردی به غیر از آدم بود که از اونها مثلاً ازدواج صورت گرفته باشه؟

آقا فرمود سلیمان اول خدا از حوا قابیل رو به آدم بخشید بعد هابیل رو

قابیل وقتی بالغ شد خدا برای او زنی از جنیان رو ظاهر کرد وحی کرد به سوی حضرت آدم که این زن رو به تزویج قابیل در بیار

حضرت آدم چنین کاری رو کرد قابیل هم به این امر راضی قانع بود اصلا دعواش سر این نبود مشکلی با این نداشت

هابیل هم وقتی بالغ شد اون هم به امر خدا حوریه‌ ای ظاهر شد براش و به او امر شد که این رو به نکاح هابیل در بیار

حضرت آدم این کار را هم کرد ببینید امام صادق علیه السلام حضرت می خواد بفرماید دعوا سر این نیست

اون به این راضی بوده این اتفاق این کشته شدن سر بحث جانشینی بوده نه سر انتخاب همسر.

هابیل کشته شد اون حوریه‌ ای که در نکاح هابیل بود حامله بود و پسری از او متولد شد

و حضرت آدم او را هبت الله نام گذاشت خدا وحی کرد به سوی حضرت آدم

که وصیت و اسم اعظم رو به هبت الله بده و از حوا پسری دیگر برای حضرت آدم بهم رسید که حضرت آدم او را شیث نام گذاشت

شیث هم وقتی بالغ شد خدا حوریه‌ ای رو فرستاد وحی کرد به حضرت آدم که این حوریه رو به تزویج شیث درآور.

از این حوریه دختری بهم رسید حضرت آدم این دختر رو حوره نام کرد

وقتی این دختر بالغ شد حضرت آدم او رو به هبت الله پسر هابیل تزویج کرد.

نسل آدم از اینها بهم رسید هبت الله فوت شد خدا وحی کرد چون وصی هبت الله بود دیگه

وقتی فوت شد از دنیا رفت خداوند امر کرد که حالا وصیت و اسم اعظم رو بده به شیث پس شیث جانشین و خلیفه پدر شد.

این تعدد این بحثی که مطرح شد اختلافی که در روایات هست البته به نظر حقیر اختلاف نیست

همه اینها ممکن هست صادر شده باشه یعنی هم بحث ازدواج با اون اجنه هم با این حوری‌ها که عرض کردیم

همه اینها ممکن هست بوده باشه در کنار هم قابل جمع هستند با توجه به سن زیادی که حضرت آدم و فرزندانش داشتند

که اینها نزدیک به هزار سال عمر کردند پس قابل جمع هست همه اینها یعنی همه اینها برای ادامه نسل ممکن هستش که تحقق پیدا کرده باشد.

 

?جهت دریافت صوت ?

به کانال میثم ذوالقدر در پیام‌رسان ایتا مراجعه نمایید.

Share on telegram
تلگرام
Share on whatsapp
واتس آپ
Share on facebook
فیس بوک
Share on linkedin
LinkedIn

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *