بسم الله الرحمن الرحیم
خب خدمت شما بزرگواران در رابطه با حوادث بعد از نبی مکرم عرض می کردیم
در رابطه با اینکه امیرالمومنین علی علیه السلام رو مجبور کردند به بیعت کردن اجبار بر بیعت کردند
خب گفتیم ابوبکر گفت تا زمانی که فاطمه در کنار او هست من رو نمیتونم اکراهش کنم مجبورش کنم
جوهری اضافه میکنه میگه بعد از اینکه امیرالمومنین امتناع کرد از بیعت
این ابوعبیده جراح گفتش که یا ابوالحسن تو جوونی حالا ببینید
دلیل اینکه تو نباش اون باشه خب دلیل چیه به چه دلیل؟
گفت تو جوونی اینا ابوبکر عمر اینا پیرمردان هستند از فامیلای خودت
چه عیبی داره اینها فامیل خودتم تو نه تجربه داری
به امیرالمومنین میگه دروغ بالاتر از این شما ببین تو نه تجربه اینا رو داری
و نه به اندازه اینا از تسلط و آشنایی امور برخوردار هستی
آخه دروغ یعنی چی این ابوبکر و عمر تو کدوم موارد از همین ۲۳ سال پیغمبر
یه کاری رو به عهده گرفتن ها یه مثال بزن یه نمونه بگو
یاد اون حرف اون بنده خدا افتادم دیده بود اومد گفتش که من به نظرم اگه فلانی بیاد کشور به بدبختی میره
که خب آخه این تا به حال روبرو شده با یه رئیس جمهوری با یه شخصیت عالی رتبه جهانی
اگه با اون برخورد بکنه چیکار میخواد بکنه یعنی یاد اون حرف افتادم
گفتش که تجربهاش بیشتره ببینید عزیزان ما بزرگواران وقتی یک انتخاب غلطی رو داشته باشیم
پیامدهاش رو باید به جون بخریم پیامدهاشو بپذیریم
اگر یک ملت یک امت تصمیم غلط گرفت انتخاب غلط داشت
بالاخره اون گفتم سده میشکنه سیل جاری میشه گل و لایش میاد تو خونههامون سر سفرههامونو
تیکه تیکه میکنه سفرههامونو پاره پوره میکنه وقتی انسان تصمیم غلط میگیره انتخاب غلط میکنه
وقتی عقل رو کنار میگذاره وقتی میگه آقا من چون ترکم به این رای میدم
من چون کردم به این رای میدم قبیلهگری یعنی چی تعصب یعنی چی
اگر اینها زمان امیرالمومنین علی علیه السلام بودند همین رفتارو میکردن دیگه
انصار برای چی گفت آقا سعد بن عباده اون یکی برای چی گفت فلانی
اون یکی برای چی گفتش فلانی همش سر جریان قبیلهگری بود
من چون ترکم باید به این رای بدم چون کردم باید به این رای بدم
بعد ازش مثلاً میپرسیدی آقا برای چی میگفت این همه سال این و اون حکومت کردند
بزار یه چند سالم اینا حکومت بکنن انتخابی که تو از رو عقل نداری انتخابی که از روی این
خیلی این پیامد داره این دلار ۱۰۰ هزار تومانی رو داره پیامدش اینه
بیچارگی داره گرفتاری داره گل و لایش تو خونه همه میاد
هیچ خونی رو زمین ریخته نمیشه مگر اینکه ریشش تو سقیفه است
هیچ اتفاقی الان نمیافته تو این مملکت مگر اینکه ریشهاش تو انتخابات سال ۱۴۰۳
میگه آقا ایشون پیره ریشش سفیده ایشون فلان تو جوونی
گفت من ابوبکر رو بر حکومت آدم دروغگو آدمی که سر هوا هوس هی وعده و وعید میده و دروغ پشت دروغ
ابوعبیده جراح ها ،مثل همین کسانی که دهانشون چقدر باز میشه اینجوری اینوری میشه اونوری میشه
گفت من ابوبکر رو بر عهده داری حکومت از توی علی آشناتر تواناتر میبینم
پس چرا پیغمبر وسط راه ابوبکر رو برگردوند چرا نذاشت ابوبکر بره اونجا
آیات برائت رو ابلاغ بکنه یک کار دست ابوبکر نداد یه کار دست ابوبکر نداد
بدون هیچ سابقهای بدون هیچ چیزی گفت تحمل او رو در مقابل مشکلات از بیشتر میدونم
پس چرا فرار میکرد در جنگ ها پس چرا تو جنگها رو کوه احد بود
برا چی تو جنگها اونجا بود وسط میدان تحمل چیش بیشتر بود
گفت اما اما علی اگر تو بمانی اگر بمانی و عمر تو طولانی بشه
خب پس ببین همه بحث سر سن اگر تو بمانی عمر طولانی بشه
هم از نظر فضیلت و هم از لحاظ خویشاوندی با پیغمبر
و هم از جهت اینکه اولین نفری بودی که مسلمان شدی پیش قدم بودی تو اسلام
به همین جهت که زحمت کشیدی و کوشش کردی در راه استواری دین از همگان در احراز این مقام شایستهتری
هیچ کسی رو دست تو نیست علی ، این داره اقرار میکنه که
همین الان هیچ کسی جز تو سزاوارتر به حکومت نیست فقط یه مانع هست
اون مانع سنت است ابوعبیده ملعون این رو پیغمبر درستش کرد
کی درستش کرد همون لحظات قبل از از دنیا رفتنش چه جوری درستش کرد ؟
بحث سن و پیغمبر درست کرد با لشکر میخواست بفرسته سمت روم
لشکر اسامه ، اسامه ۲۰ سالش شده بود نه نشده بود
ریشش در اومده بود نیومده بود همه رو فرستاد زیر پرچم اسامه
پس پیغمبر اینو گفت که به سن نیستش چرا بقیه گوششونو باز نمیکنن
آقا امیرالمومنین فرمود ای گروه مهاجرین خداوند رو در نظر بگیرید
همه بدبختیهای شما اینه که خدا را فراموش کردید
حکومت و فرمانروایی رو از خانه محمد صلی الله علیه و آله و سلم
به سوی خانهها و قبیلههای خودتون نبرید این جاش اینجاست نبریدش
یه جای دیگه و خانواده پیغمبر از مقام و منزلتی که دارند برکنارشون نکنید
و حقشون رو پایمال نکنید اللهم العن ظلم حق محمد..
این حق اهل بیت فرمود به خدا قسم مهاجران ما اهل بیت پیغمبر
تا زمانی که بینمون تلاوت کننده قرآن هست من علی تلاوت کننده قرآنم
دانا به امور دین هست آشنا به سنت کدوم یک از شما آشنا به سنت پیغمبر و آگاه به امور رعیت هست
چند بار ابوبکر شده جانشین شده کار حکومت مدینه رو حکومت فلان داشته
پیغمبر یه بار برای پیش نمازی نفرستادتش یه بارم که خودسر فرستادش حضرت رفت اونو از عقب جلو کشیدتش عقب
آقا فرمود تا زمانی که تلاوت کننده قرآن هست تا زمانی که دانا به امور دین هست
تا زمانی که به سنت پیغمبر هست تا زمانی که آگاه به امور رعیت هست
از اهل بیت بین ما برای به دست گرفتن زمام امور این امت
هیچ کسی نسبت به ما اولا نیست ما از همه سزاوارتریم
به خدا قسم که تمام این نشانهها تو ما جمعه با همه نشونهها رو داریم
پس از هوای نفست ابوعبیده عمر ابوبکر و ایضا همه اون کسانی که
رای دادید این مرز رو انتخاب کردید همتون از رو هوای نفستون رفتید
یعنی از هوای نستتون پیروی نکنید که اگر پیروی کردید این حرف آقا امیرالمومنین
حالا من دارم نقل جوهری رو دارم میگم نقل امام صادق نمیگم
نقل جوهری که امیرالمومنین میفرماید به خدا قسم اگر پیروی کردید
قدم به قدم از مسیر حق دورتر میشید ببینید یه ذره انحراف داشته باشید
یه قدم بعد تو این یه ذره است اما بری یک کیلومتر اونورتر
بسیار قدم به قدم از مسیر حق دورتر میشید خاک بر سر اون امتی که
انتخاب غلط میکنه از سر تعصب از سر قبیلهگری از سر اینکه مثلاً من فلانم من فلانم
فرمود بعد اینجا آقا امیرالمومنین حالا ببین جواب امیرالمومنینو چی میدن
بشیر بن سعد میگه که اگر علی حیف که دیر اومدی کار از کار گذشت
کجا کار از کار گذشت اگه پیغمبرت مشخص نکرده بود چی کار از کار گذشت
گفت اگر انصار قبل از اینکه با ابوبکر بیعت بکند این حرفای تو رو شنیده بودن هیچ کس دیگهای در مورد حکومت داری تو
حتی دو نفر اختلاف نداشتند اما چه میشه کرد که دیگه ما با ابوبکر بیعت کردیم
بدبخت تو قبل از اینکه با ابوبکر بیعت بکنی با پیغمبر بیعت کردی
با خدا بیعت کردی مگه روز غدیر با خود این آقا امیرالمومنین بیعت نکردی
چی چی داری میگی من ای کاش تو زودتر میومدی دیگه ما کار از کار گذشت ما با ابوبکر بیعت کردیم
اینا همش انحرافه همش هوای نفس اینا همش شیطانه
و اگر ما تو زندگیمون انتخاب غلط داشته باشیم باید چوبشم بخوریم
حالا چوبشو بخور بزار علی علیه السلام خون خونه نشین بشه
۲۵ سال خانه نشین بشه بعد اون موقع حساب کار دستتون میاد
اصلاً من وقتی نگاه میکنم میبینم تو روایات ظهور وعده داده شده بود
بعد پیغمبره اینا اصلاً منتظر بودن ظهور صورت بگیره هی انتخابهای غلط
داریم انتخاب غلط از رو عقل انتخاب نمیکنیم مثلا میتونیم بیایم مسجد
ولی میگیم آقا ولش کن بزار همین جا نمازو بخونیم و بگیریم بخوابیم
انتخاب تو سرما کجا بریم داشتم فکر می کردم می گفتم چرا بالاخره
انتخابه دیگه اینکه نماز من تو خونه بخونم یا تو مسجد
گفتم شاید دلیل سرماییه که الان هستش دیگه
به خاطر اینکه سرده اما خب وقتی که این همین انتخاب غلط رو بکنه
از رو عقل نیست دیگه این انتخاب اگر همین الان پول به شما بدن بگن
بیا مثلاً فلان جا میخوایم بهت پول بدیم نمیری نمیری
خدا رحمت کنه حاج ابراهیم موذن بود می گفت حاج آقا با دنده هوایی میاد
صبحها با دنده هوایی میای انتخاب غلط بعد چوبش رو روز قیامت می خوری
بعد یه جاهایی چوبشو همه می خورن تو امور اجتماعی
پناه بر خدا، خدا عاقبت همه ما را ختم بخیر بفرماید
یه جمله روضه صلی الله علیک یا ابا محمد یا حسن بن علی
یا حجت الله علی خلقه یا سیدنا و مولانا انا توجهنا وستشفعنا توسلنا
بک الی الله و قدمناک بین یدی حاجاتنا یا وجیهه عندالله اشفع لنا عندالله
از تاب رفت و تشت طلب کرد و ناله کرد
آن تشت را پر ز خون دل کرد
حسن جان حسن جان
صدا زد کنیزا خواهرم زینبو صدا کنید خواهر بیاد ببیند تشتی پر از پارههای جگر برادر
همچین که نگاه به این تشت افتاد نالهها بود که بلند شد
دلالامون میره مجلس یزید اون ساعتی که اون ملعون دو سرا
چوب خیزران به دست هی به لب و دندان ابی عبدالله میزد
حسین جان حسین جان